Its jamming time

"Rasa macam nak jamming lagi je minggu ni. Ada banyak masa lapang actually. Sekarang ni nak fikir lagu apa nak main. Setiap kali jamming asyik main lagu sama je. Kalau tak cinta gila, perfect situation, mesti disampingmu. Nak jugak main lagu genre lain. Haih. Cepat search lagu best2.."


thats all..

Back to zero

"Kawan dia bagitau yang dia dah baik balik dengan ex dia."

Wow. And just like that, I stop chasing it. Damn you cupid. Why do you have to make another hole in my heart. Oh, well. I guess I have to keep learning about relation. So much I'm lacking inside. What should I do then till another girl appear in my life?


thats all..

Its gonna be a very long chase

"awak dah tengok citer Xmen first class?"
"blom..nape?"
"haa..saya kat Sun ni..nak tak tengok malam ni?"
"eh..takpe la awak..takpe. Lagi pun esok saya ada tutor.."
"oo..ok..saya ingat nk ajak awak keluar sebab awak asyik berkurung je dalam bilik hari ni.."
"ala...takpe.,takpe.."
"haha..masuk ni dah lima kali awak cakap takpe.."
"ye ke..hihi..takpe. saya okay je.."
"kalau esok cmne?"
"esok saya tak boleh la awak..saya nak pergi rumah kawan saya.."
"ooooooo......hurm....klau esok nye lak..hehe..takde lah...nanti awak cakap takpe je nanti..haha."
"ermm...sorry...awak marah saya ke?"
"eh, taklah..takpe pon..saya ingat awak tak berapa nak okay je sehari dua nih..tu yang nak ajak awak keluar skit.."
"hurm..ada la skit tak okay..tapi dah okay dah sekarang.."
"saya nak sangat jumpa awak"
"ermm..susah la awak..cmne ek nak cakap.."
"kenapa?."
"hurm..awak kenal *tuutt* kn? Ala, budak *tuutt* gak..erm..org panggil dia *tuutt*.."
"haa..ingat-ingat.." (tak berapa nak fun bila dia mention nama laki lain)
"Semalam la..dia kontek saya..macam mane nak cakap ek..hurm.."
"So?"
"dia kan.....98&()*&"
"haa? xdengar.."
"erm..takper lah.."
"err..takpelah..awak takyah citer pon..sorry, saya macam push awak lak.."
"hurmm..."
"its okay. saya faham..awak tak payah citer lagi.."
"hurm..apa yang awak faham?.."
"erm..let just stay with saya faham je, ok? eh saya ada beli tokiyaki utk awak ni..awak nak tak?"
"eh takpela..awak makan la..awak kan nk jadi gemuk..hihi."
"bukan gemuk la..nak jadi tough.."

..............................................................................

And like that, again, she resent me. I kinda got her story patched. In short, her ex called her a night before and she had a confusing feeling as she recall her times with him. She skipped classes today and stayed home the whole day. I called her just to check up on her. She kept telling me she's okay though. And that boy she mention, is one of my friend from my old school. Damn, I hate it when the past kept messing up the present.

I guess its gonna be awhile before she gets in the mood again. *huff*


thats all..

My paper heart

"Apa yang boleh kita buat nak pujuk girl yg tengah sedih pasal kisah lama dia? Dia tau yg dia dah tak bersama dengan ex dia dan dia nk let go tapi macam susah. How? Boleh ke nak paksa dia keluar? Dari biar dia terperap dalam bilik layan feeling tertonggeng-tonggeng..Or patut ke pergi je rumah dia bila-bila masa pastu kidnap dia pergi makan, sembang-sembang ke?
Last time aku salah ayat masa pujuk girl.  Langsung dia tak nak jumpa dah lepas tu. So kali ni tak nak salah cakap lagi. :("

Last thing I remember was holding her hand while we watched "Earth stood still". But our loves never did. I can never reach her game level. Its what I learn about life.


thats all..

Persuade (teach me how..)

"..saya nak kenal awak lebih dalam lagi.."
"..klau macam tu, awak kena tau yang saya TAK NAK rapat dengan laki2!"
"...okay..itu permulaan yang baik. Saya tau apa yang awak TAK NAK sekarang..tapi kenapa dengan laki2?"
"Entah! saya malas nak fikir. Sakit hati je."
"..jadi awak TAK NAK rapat dengan laki2 sebab awak takut awak akan sakit lagi.."
"Ye la! lelaki semua sama je..huh!"
"Okay..saya dah tau apa yang awak TAK NAK..awak nak tau tak apa yang saya tak nak pulak? Saya TAK NAK tengok awak bersedih dan saya TAK NAK tengok awak kecewa lagi..sebab itu saya NAK jadi pengubat hati awak..saya NAK jadi penyeri hidup awak.."
"......"
"Awak boleh bagitau saya apa yang awak NAK bila awak mau..saya akan tunggu awak.."

.....................................................................................................................................

I'm not a sweet talker. And I'm not good at putting words together. I can't tell you what you want to hear. But I promise you I will always be there when you need me..


thats all..

Pesan ibu

"Belajar sungguh-sungguh. Jangan tinggal solat. Jangan lupa doa." Pesan ibu yang pasti terucap setiap kali telefon. Anak yang jauh diperantauanlah yang paling dia risaukan. Dah 5 tahun duduk jauh dengan parent. Balik kampung bila ada cuti panjang dan masa cuti raya je . Boleh kiralah berapa kali je balik Malaysia. Habis je study, ingat nak duduk dengan ibu sebulan dua dulu sebelum start kerja. Dah kerja nanti tak tau lagi kena posting mana. Kalau jauh ke Sabah Sarawak kan lagi susah nak balik. Entah bila lagi nak berbakti pada parent.

And of course I want them to be there to see me success, to see me happy, getting married to a wonderful girl, having kids, buying a new car, moving to a new house. I want to make them proud for having me, for raising me, for teaching me about life. I know its not money that matters to them because they already have it more than enough to raise us 10 siblings. Knowing that we grow up well and happy already put a smile on their face. Oh, I miss them so  much.(T-T)


thats all..

Internet is so fun

Perut meragam gila malam ni. Nak tidur pun tak selesa. Pusing sana pusing sini. Tekan tekan sikit perut dengan harapan sakit boleh hilang. Tapi tak pun. Alahai, apa kes? Salah makan ke tadi? Maybe masuk angin sebab dinner lambat sangat kot tadi. Duduk jap menghadap laptop sambil layan feeling (dan perut yg sakit). Baca pasal bola, pasal F1. Then jumpa benda ni..sweet~

In real life, an old couple’s love is the closest thing you can compare to the ”happily ever after” you’ve been dreaming of since you were a kid. It’s amazing that once in a while, you get to witness a kind of love that have stood the test of time. And you could only wish, that someday, you too, would be just like them. Old, still in love & happy. I hope I could have that with my someone. :)
 

thats all..

What is defining?

Malam terlalu singkat bila lena yang mengiringi terbit fajar. Apatah lagi bila tiada mimpi yang bertandang. Mungkin lelah, penat terlalu memaksa tidur sehingga tidak terasa nikmatnya lelap. Tapi masih lagi tertanya-tanya, entah bilakah nikmat tidur itu terasa? Sebelum tidurkah? Semasa tidurkah?atau setelah tidurkah?

Stupid conversations make sense when you are talking to some one special.

Find a love as great as this. :3


thats all..

Apa aku buat lepas main futsal?

Baru balik dari main futsal. Duduk depan kipas pakai towel je sebab nyamuk banyak dan nk bagi peluh kering cepat. Tepuk sana tepuk sini halau nyamuk. Cek status orang kat facebook. Tengok ada tak gadis-gadis comel yang online. Si dia pun xde. da tido kot. Perut masih kenyang makan kat rumah Peik Chin tadi. No pork okay. Tengok tepi kipas ada gitar. Rase macam nak melalak tapi dah malam. Ada aku kesah? Amik je gitar terus strumming satu lagu. Somewhere only we know by Keane.

"I walk across an empty land, I knew the pathway like the back of my hand,
I felt the earth beneath my feet, sat by the river and it make me complete.
Oh simple thing where have you gone, I'm getting old and I need some one to rely on,
So tell me when you're gonna let me in, I'm getting tired and I need some where to begin"

Nyanyi sampai penat. Tepuk sana tepuk sini lagi halau nyamuk. Nampak bilik air kosong. Nak mandilah. Keluar pergi dapur jap minum air.

thats all..

Anual event

For each year, I usually goes head over heels for a girl. One girl for each year. This year is the same. BUT the difference is that I felt for her after Eid. Back then, It was Fasting month, when cupid throw an arrow to me. Its a different situation and I just have work hard like before to maintain the spark that lit.

It is a wonderful feeling I have right now. But losing it will destroy part of my heart more. Thats why I'll keep on chasing until there is no space to run anymore.

thats all..