Semalam yang santai



"Minggu depan dah exam dah. Camne nih? Ape pun tak bace lagi." monolog aku seorang diri seperti orang gila saja.

"Herm, lapar la pulak. Ingat nak pergi rumah nisha la. Semalam dia cakap ada bawak rendang dgn ketupat. Aih..terliur pulak rase.." sekali lagi aku seperti orang sasau bercakap seorang diri.

.........................

"Waaa..ketupat palas dengan rendang!! Sedapnye", kata aku dengan semangatnye.

"Haa..makan la. Bagi abis pun takpe. Banyak lagi tu haa dalam peti ais tu.", nisha pula bersuara.

.......................

"Abu, ko buat la nasi lemak. Boleh makan dengan sambal ikan bilis ni. Sedap wei!!" kata sara dengan muke penuh emosi.

"A'ah, abu. Kalau ko buat nasi lemak, kompem aku buka puasa terus. Seyes wei." nisha menyuarakan hasratnya pula.

"Ala..malas la nak buat. Ketupat ni je dah la." kata aku sambil menukar channel tv dengan jari kaki.

.....................

"Haa..ape lagi nak beli nih? Halia dah. Bawang dah. Daun pandan dah. Cukup dah kan?" aku bertanya kepada mereka.

"Eh, timun mana? haa..timun lupe beli. Takpe. Biar aku je pergi beli. Korang gerak la dulu." kata Din sambil memecut motornya.

"orait ah." sampuk sara tanpa bagi salam.

...........................

"Weyhhh...best gle bau!! Macam nak nagis je aku bau macam ni. Sedap nye!!" Daus menerjah masuk bilik itu dengan wajah emosi.

..........................


Akhirnye semua pun makan dengan lahap nye..
Sungguh santai kan..

0 comments: