mum's word's worth

Dah agak lama tak call rumah sebab hilang henset hari tu. Bila dapat pinjam henset hidir, aku terus call parent malam tu jugak. Semua macam biasa kat rumah aku. Cuma adik aku yang sorang ni ada masalah sikit. Ihsan.

Dia taknak sekolah dah. Dia nak kerja pulak. Sbelum ni ayah hantar dia pergi belajar tahfiz. Alhamdulillah habis sampai 30 juzuk tapi dia dapat kawan yang tak betol..so dia pun dah rosak-rosak gak.

Dalam family aku dia sorang je yang paling banyak buat masalah. Hisap rokok, lari rumah, tak dengar cakap parent, buat hal sendiri....Sampai parent aku pun dah tak tau dah nak buat camne lagi dengan dia ni.

Kenapa lah dia dapat kawan yang kepala bangang?? semua pun buat rosak jek. Aku terpaksa dengar mak aku membebel pasal adik aku nih. Aku pun concern gak sebenarnya. Adik aku sorang ni hormat gak kat aku. Ape aku cakap dia selalu ikut. Aku harap la bila aku ada peluang aku nak basuh dia bersih-bersih. Atleast dia boleh terjaga sikit dari buat benda tak elok. Tak guna pun nasihat panjang-panjang. Dia takkan dengarnya. Paling baik cakap sikit dan action banyak...

haih..aku pun bukan baik sangat. tapi aku still tau batas mana yang tak boleh cross..

thats all...

1 comments:

julu said...

bai..
ko la yg paling rosak dlm famili ko..
haha..
peace bro..
biasala remaja... sume nk wat.. huhu