My uncle came by

Berapa jam dah aku habiskan masa atas motor pun aku tak ingat. Sebabnya aku tengah cari jemaah Malaysia yang datang Medan ni. Dia mesej aku cakap dah ada kat Medan dah. Aku pun cari la Masjid tempat dia i'tikaf. Pusing punya pusing, tak jumpa-jumpa jugak. Aku dah naik penat dah. Kebetulan dah nak masuk Zohor. Aku pun stop la kat satu masjid ni. Lepas solat Zohor aku tanya la pakcik kat situ. Rupa nya aku memang dah sampai dah area tu. Cuma masjid yang aku cari tu depan skit je lagi.

Bila aku sampai je kat Masjid Muhajirin tu, baru la aku tau sape yang mesej aku. Laa...Pakcik Abu rupanya. Lama betul tak nampak dia ni. Dia datang dengan makcik Izzi. Tapi makcik Izzi duduk kat rumah kawan dia.

Malam tu aku i'tikaf kat masjid tu sebab pagi esok jemaah dah berangkat balik Malaysia dah. Aku je yang tak balik-balik. Entah bila entah aku nak balik pun aku tak tau. Tapi atleast dapat jumpa saudara mara pun dapat hilang rindu kat Malaysia.

Dia nasihat aku sebelum dia nak bertolak ke airport, "Kalau cuti panjang, gunakan separuh cuti untuk agama. Kalau dah ada plan nak pergi mana-mana, takpelah. Tapi safar yang paling bagus adalah keluar jalan Allah."

Aku ingin menjadi lebih baik~ =)

thats all...

0 comments: