Its gonna be a very long chase

"awak dah tengok citer Xmen first class?"
"blom..nape?"
"haa..saya kat Sun ni..nak tak tengok malam ni?"
"eh..takpe la awak..takpe. Lagi pun esok saya ada tutor.."
"oo..ok..saya ingat nk ajak awak keluar sebab awak asyik berkurung je dalam bilik hari ni.."
"ala...takpe.,takpe.."
"haha..masuk ni dah lima kali awak cakap takpe.."
"ye ke..hihi..takpe. saya okay je.."
"kalau esok cmne?"
"esok saya tak boleh la awak..saya nak pergi rumah kawan saya.."
"ooooooo......hurm....klau esok nye lak..hehe..takde lah...nanti awak cakap takpe je nanti..haha."
"ermm...sorry...awak marah saya ke?"
"eh, taklah..takpe pon..saya ingat awak tak berapa nak okay je sehari dua nih..tu yang nak ajak awak keluar skit.."
"hurm..ada la skit tak okay..tapi dah okay dah sekarang.."
"saya nak sangat jumpa awak"
"ermm..susah la awak..cmne ek nak cakap.."
"kenapa?."
"hurm..awak kenal *tuutt* kn? Ala, budak *tuutt* gak..erm..org panggil dia *tuutt*.."
"haa..ingat-ingat.." (tak berapa nak fun bila dia mention nama laki lain)
"Semalam la..dia kontek saya..macam mane nak cakap ek..hurm.."
"So?"
"dia kan.....98&()*&"
"haa? xdengar.."
"erm..takper lah.."
"err..takpelah..awak takyah citer pon..sorry, saya macam push awak lak.."
"hurmm..."
"its okay. saya faham..awak tak payah citer lagi.."
"hurm..apa yang awak faham?.."
"erm..let just stay with saya faham je, ok? eh saya ada beli tokiyaki utk awak ni..awak nak tak?"
"eh takpela..awak makan la..awak kan nk jadi gemuk..hihi."
"bukan gemuk la..nak jadi tough.."

..............................................................................

And like that, again, she resent me. I kinda got her story patched. In short, her ex called her a night before and she had a confusing feeling as she recall her times with him. She skipped classes today and stayed home the whole day. I called her just to check up on her. She kept telling me she's okay though. And that boy she mention, is one of my friend from my old school. Damn, I hate it when the past kept messing up the present.

I guess its gonna be awhile before she gets in the mood again. *huff*


thats all..

4 comments:

Anonymous said...

Hii Ubai...i dah jadi consultant pulak yee...hihi

Sebenarnya ubai kalau u nak ajak girl keluar especially yg memang dah ada masaallah bfren..jangan sekali2 ajak tengok wayang...tempat tuu lagi menambahkan derita di hati dia sebab masa dia couple..of cos dia orang tengok wayang selalu...biasa laa kan tak de tempat lain dah...then dia teringat laa memory sedih tuu....Jadi tempat yg sesuai ialah di tempat2 yg menyejukkan mata memandang..yg nyaman..hihi...
One thing if perempuan selalu tolak perlawaan u tu...maksudnya dia tak suka kat u...then dia akan buat2 laa cite yg lelaki ni call untuk stop your conversation with her...tau laa kan lelaki pantang kalau cite pasal lelaki lain bila berbual dengan girl yg dia dah tersyok tuu...betul tak..hihi

Tapii....dont give up..okay...bila hari hari u ajak dia...even dia reject your proposal earlier...nanti one day girl tu akan miss kat u kerana dia dah kehilangan orang yang datang dalam hidup dia suatu ketika itu...nanti dia pulak akan cari u...lagi satu if cakap ngan girl please guna ayat yang sweet2 cos kita orang perempuan memang suka cam tuu tapi bukan laa ayat2 yg bunga2 yee..hihihi..

Anonymous said...

Perenggan yg last tuukan....lupa pulak tadi nak tulis..hihi

Pada pendapat i maybe this girl dah tawar hati dengan ex dia tu...but then dia call balik...kesedihan yg ada kat girl nii belum lagi berakhir...actually fikiran dia terlalu serabut samada nak balik or tidak...kalau nak nanti kena balik..then kalau tak nak nanti rugi pulak...dalam keadaan girl nii memang susah dia nak handle..then apa yg u propose kat dia meamng tidak ada respond ....biar die bersendirian dulu..then bila dia dah buat keputusan baru laa dia akan berubah...so sabar yee...

U B A I said...

I ingat nk amik short course about love la..agak2 ada tak? haha =p

Anyway, thanks atas semua advise and comment yg sgt best..I learn a lot.:) and nnt bila ada gadis lain yg rapat, I akan make sure semua ni akan apply. For sure.

Anonymous said...

u welcome Ubai... boleh gak..tapi nanti u jatuh cinta lak dengan consultant tuu..lagi susah..hihi..Gud luck Ubai..hihi