Persuade (teach me how..)

"..saya nak kenal awak lebih dalam lagi.."
"..klau macam tu, awak kena tau yang saya TAK NAK rapat dengan laki2!"
"...okay..itu permulaan yang baik. Saya tau apa yang awak TAK NAK sekarang..tapi kenapa dengan laki2?"
"Entah! saya malas nak fikir. Sakit hati je."
"..jadi awak TAK NAK rapat dengan laki2 sebab awak takut awak akan sakit lagi.."
"Ye la! lelaki semua sama je..huh!"
"Okay..saya dah tau apa yang awak TAK NAK..awak nak tau tak apa yang saya tak nak pulak? Saya TAK NAK tengok awak bersedih dan saya TAK NAK tengok awak kecewa lagi..sebab itu saya NAK jadi pengubat hati awak..saya NAK jadi penyeri hidup awak.."
"......"
"Awak boleh bagitau saya apa yang awak NAK bila awak mau..saya akan tunggu awak.."

.....................................................................................................................................

I'm not a sweet talker. And I'm not good at putting words together. I can't tell you what you want to hear. But I promise you I will always be there when you need me..


thats all..

3 comments:

Anonymous said...

Actually if girl dah pernah disakiti oleh lelaki memang susah nak suka balik dengan lelaki...Tapi if lelaki tu suka kat dia so dont give up..jangan sensitive apa apa perbuatan die..cos dia akan jadi marah bila ada lelaki yg ngorat die...tetapi if lelaki tuu really2 like her...so untuk permulaan ambil berat hal die dan jadilah teman yang setia diwaktu dia berduka...selaulaa bercerita ngan dia...
(actually i pun tak suka gak ngan perangai lelaki nii cos masa ngorat caring habis habisan ..dlm toilet pun nak cari..tapi bila dah dapat...missed call yang selau appeared dlm phone pun dah tak nampak lagi dah...majority sama laa semua lelaki nii...why???)

U B A I said...

haha..its undeniably true..stgh lelaki mmg cmtu kot..but my brother tak mcm tu pon..dari stat knal kat universiti smpi dah bergelar suami isteri tetap sweet cmtu. I hope I ade value mcm tu jugak. anyway, thanks for your advice. :)
p/s: cari dalam toilet tu baru 1st tyme dgr..hihi

Anonymous said...

Hihi...bukan half tau ubai lelaki cam tuu..7/5 yg cam tuu..yg ok tu 2/5 jeekk..hehe..termasuk u laa..hehe..i hope..