Immigration, please!

 Hati dah ready nak balik Malaysia, tup tap tup tap, datang lagi masalah. Amboi..tak boleh tengok aku senang sikit. Kali ni sebab kertas SPP tak jumpa. Nak buat permit balik kena ada surat rektor which nak buat surat rektor tu kena lampirkan salinan SPP. Now, cari SPP tak jumpa pulak. Habis satu bilik aku cari..Mana la kau menyorok ni oh SPP??

Kalau tak jumpa jugak, maknanya kena tunggu bayar yuran nanti la baru boleh buat surat tu. Which mean jugak, yang aku takkan dapat balik Malaysia bulan ni. Hampeh. Takpe-takpe. Cari je dulu slow-slow. Mesti ada somewhere tu.


Pagi ni tak banyak kerja sangat. So, aku pun ambil la peluang ni nak susun budget bulanan sebab dah asyik overspent je setiap bulan. Nak kata biaya hidup kat sini murah, aku rasa sama je dengan Malaysia. Tapi kalau tambah dengan fitness nya barang memang banyak jugak la duit mengalir keluar. Makan kalau asyik bungkus kat kedai je memang berat sikit poket. Tapi kalau nak masak, malas la pulak. Hujung minggu ke, petang-petang ke, rajin la sikit aku nak masak. So memang kena berjimat bulan ni dan bulan depan. Balik Malaysia nanti makan la puas-puas. Lagi best.

thats all..

2 comments:

Shikin said...

cuba cari bawah katil..sure jumpa..hihihi

U B A I said...

haha..bwh katil pun takde jugak..
takpe. dah bayar yuran dah. dah dapat SPP baru. yeay! :)