My head gonna blow

Malam tadi aku tidur dengan 1001 perkara bermain kat otak aku. Fikir pasal klinikal yang tak siap-siap, pasal yuran yang mahal nak kena bayar, pasal pasien yang tak nak datang walaupun dah cakap free of charge, pasal awek yang terlepas pergi, pasal solat jemaah yang dah lama tak join. Macam-macam. Sampai satu point yang aku rasa pening sangat sebab fikir benda-benda ni, aku rasa dunia ni berpusing, aku ingat ada gempa bumi, aku terus terjaga. Pandang kanan kiri. Tengok-tengok betul ke ada gempa.

Senyap.

Sunyi.

Tak ada apa-apa pun. Sah. Memang kepala aku yang tengah serabut gila ni.

Lepas tu aku sedar lagi sekali bila jam alarm aku berbunyi. Bangun, terus ambil wudu' dan sembahyang subuh. Habis sembahyang aku baring balik kat tilam, ready nak tidur. Tak lama lepas tu baru terdengar azan subuh. Shit. Aku sembahyang awal sangat tadi rupanya. Dah lama tak bangun subuh sampai tak tahu pukul berapa masuk waktu. Aku pun bangun dan sembahyang subuh sekali lagi.


Thats all..

3 comments:

Shikin said...

Jangan laa cam tu ubai..lagi fikiran u serabut lagi susah u nak settle .....best thing u bawa bertenang dulu then u list ..kan apa u patut buat then u settle down..slowly...dari u wat keje tak tentu arah..it will make your life miserable..tarik nafas kira sampai 10 then lepas..the more u do ..the more u masukkan oksijen dlm badan u so tak de laa rasa ketat sangat...hope u dapat ketenangan dalam mengakhiri..study u ok..

U B A I said...

urmm..next week I ambil cuti balik Malaysia 2-3 hari..hopefully lepas ni boleh setel semua problem. Nk kena buat list dlu :)

Shikin said...

selamat pulang ke malaysia ubai...:)..semoga kepulangan u kali ini akan merubah segalanya..nanti u balik medan u akan jadi orang yang lain bukan ubai yang lama ok..u ada lah seorang yang penuh dengan ketenangan, rajin dan penuh kesabaran dalam segala perkara yang u buat ..insyaallah....kita yang akan merubah segalanya.....:)