Something about Sob

Mase hari pertama aku sampai kat tanah air tercinta, aku lepak dengan kawan aku Sob. Sebab dia bosan sangat, maka aku teman kan dia jalan-jalan kat Jusco. Lepak punya lepak, then baru aku sedar something tentang dia nih.

First , aku nampak baju yang dia pakai adalah PINK dan baju yang dia nk beli adalah baju PINK juga.
Pastu aku perasan yang dia ni selalu sebut pasal balak dia, walaupun dia selalu mengeluh yang balak dia tak pernah caring pasal dia. Siap belikan macam-macam untuk balak dia walaupun balak dia tak pernah pun belikan dia apa-apa.
Then aku perasan yang dia memang berisi. I mean berlemak juga lah. Dan bila jumpa aku je mesti dia akan ajak makan walaupun dia tahu yang dia dah bertambah-tambah gemuk.
Pastu selama aku lepak dengan dia, aku nampak perangai kerek dia. Tu pun dia cakap dia dah buat kerek yang paling sopan dah depan aku tu.
Dan yang paling aku tak boleh terima bila dia cakap dia minat dengan laki yang dah couple. Seolah-olah bila dapat rampas laki tu, dia akan rasa macam kepuasan. Apakah?

Dia cerita kat aku, dulu dia ada rapat dengan sorang laki yang dah kawin ni. Mula-mula mesej-mesej je, pastu laki tu start call pulak. Bila mak Sob dapat tau, mak dia tak bagi dah dia kontek langsung dengan laki tu. Kalau tak, Sob cakap, kompem dia jadi bini no dua mamat tu.

Dia cerita lagi. Ada dulu masa kat kenduri kahwin, member dia suruh Sob jaga kan balak dia jap. Maka Sob pun tengok-tengokkan la mamat ni. Apa-apa yang tak cukup, makan ke, minum ke. Pastu lepas kenduri tu, mamat tu still mesej-mesej dengan Sob. Dan Sob dapat tau yang mamat ni dah tak mesej langsung member dia tu. Last-last, Sob berenti kontek mamat tu dan suruh member dia clash jek.

Dia cerita lagi. Dia minat kat laki yang dah couple. Ada suatu rasa kepuasan bila laki tu layan dia lebih dari layan girl dia sendiri. Makna nya laki tu memang tak setia. So, in the end baik clash je. Dan dia tak layan pun laki tu pastu.

Bila aku dengar semua nih, aku tak tau apa patut aku komen. Tapi aku tau yang keluar dari mulut aku adalah,
"Sob, ko jahat Sob. Ko jahat. Isyh.."

Aku tak tau apsal aku cakap macam tu. Maybe sebab aku baru merasa kehilangan sehingga aku rasa benda yang dia buat tu suatu yang sangat salah. Aku pun tak tau kalau apa yang dia buat salah atau betul. Bila pikir-pikir balik, kalau pun bukan dia yang menyibuk kat situ, mungkin akan ada orang lain yang akan buat onar. Maybe dah takdir dia ada kat situ. Tapi kenapa mesti dia jadi orang ketiga disitu? Kenapakah?

Dan bila balik rumah, aku mesej kat dia minta maaf. Maybe dia terasa hati dengan percakapan aku tadi. Huh.

thats all..

0 comments: