Got rounded

Dah lama dah tak menulis kat sini. Sejak beberapa hari lepas ibu asyik bising anak dia banyak habiskan masa depan laptop dari tolong dia. So, aku terpaksa lah berhenti dari menghadap internet. Tolong lah mana patut kat rumah ni.

Bukan tu je. Sabtu hari tu, dalam pukul 4.30 pagi aku terbangun sebab terdengar bunyi telepon. Disebabkan aku sorang je yang sedar, aku pun angkat. Terdengar suara kat hujung sana cukup sedih. Oh, nenek aku rupanya. Dia suruh bagitau kat ibu yang Atuk tengah sakit. Dah lama dah badan Atuk panas. Aku pun kata ok dan kejut ibu. So dah tau dah kat mana masa aku akan dihabiskan pasni.

Esok nya semua pun bersiap balik kampung. Seperti biasa aku lah yang kena jadi driver. Penat weh asyik drive jek. Dan bila sampai kampung, ramai lak saudara yang ada. Tapi masa aku sampai tuh Atuk dah boleh jalan dah. Dia lepak kat depan kedai termenung. Dekat dua hari aku duduk kampung pastu baru la balik rumah balik.

Penat jadi driver buat kan aku tertidur malam tu tanpa makan dinner. Pastu pagi ni mula lah aku mencari makanan yang ada.

thats all..

0 comments: