Lets change the habit

Ada sikit masalah yang betul-betul kena selesaikan secepat mungkin. Aku sedar yang hampir semua kerja aku siap separuh jalan. SEPARUH JALAN. Hoi~! Apa buruk betul perangai. Kalau omputih cakap tu, quiter~ haih. Camne nak buat ni?

First, project softbox aku yang dah siap stand dgn lampu tapi tak siap-siap lagi pasang. Aku macam lost je nak tambah apa lagi. Padahal tinggal pergi kedai, beli skru, pastu assamble je

Second, kes-kes yang dah siap perawatan semua, aku tak minta sain lagi dari lecturer. Takutnya nanti sebab lama sangat tak sain, kes tu kena batal. Mahu sampai tahun depan baru grad macam ni.

Third, baju yang dah kering dari jemuran, tak penah aku nak gosok ke lipat. Dulu ada la jugak gosok dan gantung. Sekarang, apa pun tak jadi. Baju berlonggok kat tepi katil. Masa nak pakai la baru terhegeh-hegeh gosok.

Forth dan seterusnya aku kena fikir lagi..tu kan..setengah jalan je. tak nak tulis sampai habis..iskk

thats all..

3 comments:

Shikin said...

Haiiii ubai u have to change ur life style...if not forever u will be like this..life miserable...time management is very important...and one more thing setiap pekerjaan mesti ada due date..to make sure dat keje kita settle..pls change..now...

U B A I said...

thanks..dah wat list nk kena setel this week before balik Malaysia. So far, baju dah lipat n gantung, pastu project soft box dah tinggal pasang skru je. Kalau lecturer tak busy, esok kena amik sain. huff..semangat

Shikin said...

GUD BOY.....