Feeling hungry

Aku mengidam nak makan pau Blackforest sejak kebelakangan ini. Lalu aku pun singgah sekejap petang tadi kat kedai pau. Dah beli 2 pau aku pun berjalan ke moto aku. Pastu aku nampak ada sorang kanak-kanak istimewa ni tengah bersandar kat moto aku. Aku tiba-tiba terasa nak bagi satu pau kat dia. Tapi entah macam mana entah, aku tak jadi.

Dalam hati aku masa tu ada gak satu rasa yang agak-agak menyampah kot. Aku fikir, kalau aku bagi nanti, mesti setiap kali aku datang sini, dia akan expect benda yang sama. Supaya tak menjadi kebiasaan dia minta kat aku pada masa akan datang, aku pun pergi begitu saja.


Sampai di rumah, aku dapat berita yang tuan punya rumah nak datang tengok rumah ini. Kelam kabut semua orang kemas rumah cepat-cepat. Dari dapur sampailah ke depan pagar, semuanya bersih. Tiba-tiba aku teringatkan pau aku tadi. Aku cari di atas sofa depan. Tak jumpa. Mana pulak hilang pau aku ni. Aku tanya semua orang yang ada kat situ.

Rupa-rupanya pau aku dah termasuk sekali dalam tong sampah. Masing-masing sibuk kemas sampai lupa nak periksa apa isi plastik bag tu. Aku kecewa sangat bila tahu pasal pau tu. Dah lah mengidam lama dah. Herm, aku berfikir balik apa salah aku sampai jadi macam ni. Baru lah aku teringat kat budak kurang upaya tu. Nasib badan lah. Kan dah kena balasan Tuhan. Padan Muka.


"What comes around goes around"-Karma

thats all..

0 comments: