Noting a heart

My mind always say I can do it even if the truth is I can never do. But can't blame me for such thought. I learn it from my past..

"Aku pulang dari destinasi makanku di paim dan aku dapati ym ku ada sesuatu. Kulihat dirinya hadir seketika utk buZZ aku. Lalu tanganku pantas memegang mouse dan aku klik button buZZ utk menjawab panggilannya. Ternyata dia tetap disitu setia menunggu jawaban.

Lalu ku kisah kan seputar suara yang ada dibenakku ketika itu. Kisah petang yang panas, kisah lelahku bershopping dan kisah kerja yang tak sudah-sudah. Entah sampai dimana celoteh kami berdua yang sekejap-sekejap kehilangan kata, kehabisan tutur dan tersalah taip bait-bait bicara. Namun aku berhenti seketika untuk mandi menghilangkan panas yang semakin membahang.

Mandiku menambah perasaan ingin beradu yang sudah tidak mampu ku bendung. Aku terbaring diatas katil yang empuk dan ditiup angin dari kipas yang kupasang full. Akhirnya aku lelap setelah menyampaikan salam tidur untuk dirinya.

Terjaga aku ditengah malam dan aku teruskan usaha untuk cemerlang dan berjaya. Aku siapkan semua resit yang masih sisa dan pelajaran esoknya aku baca untuk persediaan masa esokku. Aku bancuh secawan Nescafe untuk menghilangkan mengantuk yang hadir. Habis itu aku pun menaip disini untuk menceritakan malamku ini. Begitulah malamku. Begitulah hidupku."

0 comments: