kawan baik ialah kawan yang baik

Semalam aku termenung jauh memikirkan keputusan yang aku buat. Adakah aku betul-betul mahu melupakan dia, melupakan semua kenangan yang indah ini? Dan sampai sekarang aku masih terawang-awang dalam ruangan persoalan yang tiada penghujung.

Kawan baik aku, Sob, semalam YM aku dan dia mengadu masalah jiwa raganya. Entah mengapa aku terdetik untuk memberi pendapat aku yang tidak bernas, jauh sekali bijaksana. Tapi hakikatnya apa yang aku sampaikan pada dia merupakan apa yang aku alami dan aku rasakan sendiri.


sob: wei
sob: tau x...
sob: aku dah cntct semula ngn ex aku tg xguna tu
abuubai: then?
abuubai: die ckp pe?
sob: erm
sob: ntah ar
sob: aku jap2 luperkn aper dia wat kat aku
sob: tp bler teringat
sob: aku sakit ati balik
sob: huhu
sob: aku pon bingung
abuubai: is dat y u crying slame nih?
sob: erm
sob: ader ar sket2
sob: ko rasa dia sayg aku?>
sob: dia slalo wat aku nangis

abuubai: ntah la
klu lame sgt ko lepas kn die
kdg2 die akan let go gak
tp still die akan de feeling kt ko
tu mmg kompem la
just depend kat die
die nk simpan feeling tu balik
or dia nk buang jauh2


Itulah yang aku sedang rasakan ketika ini. Tuhan saja yang tahu betapa rindu yang tak dapat kuungkapkan ini memakan hati dan jiwaku hari demi hari. Dan aku terapung diatas lautan curiga cuba untuk mengail sebuah keputusan yang berenang entah dimana dibawah perahu hidupku...

abuubai: ko still de feeling kat die?
sob: ader xder
aku bohsan sebenarnyer
aku xsker layan org lain
kawan2 rapat jer
if nak berkenalan aku mmg xnak


Kemudian aku terpaku memikirkan perkara yang terjadi dihadapan aku ketika ini. Terbayang wajah si dia di dalam benakku. Benarkah rindu itu masih wujud dalam dirinya? Mungkinkah dia sedang merasakan apa yang aku rasakan?

thats all..

0 comments: