Sudden rain

Something as big as house starts from a small brick..

"Hari ini aku tak dapat duduk tenang memikirkan dirinya yang sedang demam. Seharian aku resah gelisah. Kesana kesini seperti hilang arah. Akhirnya aku ambil keputusan untuk menghantar mesej ringkas sekadar ingin tahu keadaan dirinya. Lama kutunggu masih tiada jawab balas. Hatiku hampa kembali. *sigh*

Aku pulang kerumah dengan hati yang masih berkecamuk. Jiwaku tercari-cari sesuatu. Yang ingin ku pegang ketika ini hanyalah gitarku. Baru kutahu betapa aku sering meluahkan rasa dan rinduku pada gitarku yang satu. Tak tertahan rasanya tatkala tiada daya melawan gelora dijiwa ini. Aku hampir menitiskan air mata memendamkan rasa ini. Namun kujeritkan dalam batinku agar kuatkan semangat.

"Tangannya yang pernahku pegang erat masih terasa hangatnya.
Oh Tuhan, aku kehilangan kata-kata untuk menterjemahkan rindu yang semakin tak dapat ku bendung ini."

0 comments: