Accidently false

Pagi tadi masa nak pergi exam, aku pecut selaju mungkin. Sampai kat kawasan pasar semua orang slow down. Aku pun ikut flow. Then suddenly ada motor depan aku ni break emergency and belok ke tepi. Dengan cepatnya aku pun break jugak tapi disebabkan motor aku masih dalam kelajuan yang memberikan impulse yang tinggi, tayar aku sliding ke depan. DANG! Bunyi rempuhan motor aku dengan kereta Rio merah. Aku betulkan duduk dan terus pergi ikut simpang lain.

Masa tu dah tak pandang belakang dah. Mana tau orang tu kejar ke. Akhirnya aku selamat sampai untuk ambil exam. Kusut jugak fikiran aku masa tu. Ada semacam rasa yang perkara buruk akan terjadi sepanjang hari tu. Dan betul apa yang aku rasa.

Petang itu aku ada makan-makan kat pizza hut. Boleh tahan la ramai yang datang. Pastu bila masa nak balik je, tiba-tiba hujan turun dengan lebat. Terpaksa aku berteduh sampai hampir dekat Maghrib. Habis masa aku untuk study. Adeih~

Pastu bila hujan dah reda sikit, aku dapat lah balik. Tapi ada lagi masalah. Minyak aku habis pulak tengah jalan. Terpaksa aku tolak. Nasib baik dah dekat dengan stesen minyak. Sehabis tu aku terus balik rumah.

Bila aku fikir balik, aku rasa ada salah yang aku buat sampai Tuhan balas aku hari ini.

thats all..

0 comments: