Another loser

Semalam buat kali kedua nya aku pergi tengok citer XMEN Wolverine Origin. Citer dia biasa jer. Sebab orang dah tau jalan cerita dan cerita dia banyak part sedih dan action jer. Sebab tu ada yang cakap citer tu tak berapa sangat. Biasa-biasa je la.

Tapi aku suka satu part masa Wolverine dapat tau yang Kayla, kekasih dia, fake kan kematian dia. Masa tu Wolverine baru tau yang Kayla ada kuasa hypnotize. Orang jahat ambil kesempatan masa tu dan bagitau Wolverine yang selama ini cinta dia adalah khayalan semata-mata. Masa tu Wolverine sangat down. Kecewa sangat-sangat. Selama ini dia berjuang bermati-matian sebab nak balas dendam atas kematian kekasihnya, rupa-rupanya perjuangannya hanyalah sia-sia. Dia sudah tidak ada alasan untuk meneruskan perjuangannya.

" For me its real.."-Logan



Akhirnya Wolverine berlalu pergi dengan hati terluka. Tapi belum habis lagi. Walaupun dia kecewa masa tu, tapi bila Kayla hampir-hampir dibunuh, dialah juga yang datang menyelamatkan Kayla. Saat Kayla menjerit, dia tidak dapat menahan dirinya untuk pergi menolong Kayla walaupun dia tau yang Kayla adalah penyebab hatinya remuk kecewa.

Setelah semuanya selesai, Kayla akhirnya memberitahu Wolverine yang dia diugut untuk melakukan begitu sebab kakaknya dibawah tahanan orang jahat. Wolverine masih ragu-ragu tapi segalanya terjawab bila Kayla akhirnya bertemu dengan kakaknya. Dan Wolverine kembali membuka hatinya untuk Kayla.



Kesian sebenarnya Logan ni sebab segala yang dia kerjakan rupanya tipu je semata-mata. Seolah-olah macam kehilangan erti hidup. Dah kehilangan segalanya. Masa tu mesti dia fikir mati pun lebih baik dari hidup. Itulah yang banyak orang buat. Bila putus cinta, banyak yang bunuh diri. Tak dapat menanggung kecewa lalu ambil jalan mudah. Bunuh diri. Itu tindakan bodoh yang semua orang kena jauhi.

thast all...

0 comments: