Futsal and Me

Tak sangka akhirnya berjaya juga team aku sampai ke suku akhir. Tapi kami tak dapat melayakkan diri ke separuh akhir. Takpelah. Setakat itu je kot rezki ktorg.

Mula-mula start main, aku macam tak berapa nak jadi. Asyik salah pass dan tahan bola melalut je. Dah sampai perlawanan ketiga, aku baru perasan sidia ada disamping court melihat pertandingan team aku. Walaupun bukan hadirnya di situ melaungkan kata semangat untuk aku, tetapi itu cukup membuatkan aku bersemangat kembali.

Sehabis pertandingan peringkat kumpulan, team aku tak layak untuk ke pusingan seterusnya kalau mengikut kiraan mata. Tapi ada rules yang membolehkan ktorg terus layak bermain. Maka sampailah ke peringkat 16 team.

Masa itu, sidia sombong betul. Aku tegur, boleh dia buat tak layan jek. Tapi itu tak buat aku patah semangat. Entah kenapa, tapi untuk perlawanan selepas itu aku berjuang bermati-matian. Biarlah aku tunjukkan yang aku mampu lakukan tanpa sidia memberi sokongan. Sebenarnya kehadiran sidia disitu telah membakar semangat aku menyala-nyala. Kenyataan yang dia tetap ada dibawah satu bumbung dengan aku membuatkan aku tak mengalah.

Aku tak pasti sampai bila aku harus berharap semangat dari sidia. Tapi yang penting, itu telah banyak membantu aku selama pertandingan itu. Thanks,baby~


thats all..

0 comments: